tirsdag 26. mai 2009

The Dradis er..

En ''dradis'' er ganske enkelt et panel som skanner etter alt mulig som måtte befinne seg der ute i det svarte, uendelige. Dradis blir bl.a brukt ombord på skipet Battlestar Galactica, og da BSG var fenomenet som først fikk meg inn i denne bloggverdenen, synes jeg det er passende at min første blogg henter navnet sitt derfra. 

Dette er strengt tatt ingen blogg i den tradisjonelle forstand. Personlige tanker og mimring, middagsønsker og planen for dagen får evt. Facebook ta seg av. Som nevnt vil Dradis fungere som en kilde til ''nyheter av alle slag..'' - det betyr bilder, trailere, rykter, klipp,  kreative snurrepipperier laget av fans osv.
Se listen til venstre for relevante titler og områder.
Mye annet rart vil sannsynligvis også dukke opp.

Jeg har observert mange, og finner stadig nye, blogspots og egne sider dedikert til enten én TV-serie, én film, én artist osv. De fleste er selvfølgelig også på engelsk. Det er også 90% av alle linker jeg viser til og kilder jeg bruker. Jeg vil fylle ut hver overskrift med en  kort oppsummering på norsk. Jeg vil også advare ved hvert tilfelle av spoilere. Dradis har som mål å forminske antall sider man vanligvis må tråle gjennom for å føle seg oppdatert. 

Det var alt for nå. På tide å begynne!
 

- Scindre

1 kommentar: